HAMİLE PLATESİ NEDİR VE NE ZAMAN BAŞLANIR?

Hamilelik süresince egzersiz yapmanın anne adayına ne kadar yararlı olduğu uzun yıllardır bilinir ve bütün hekimler tarafından tavsiye edilir. Ancak son zamanlarda gebelikte yapılan egzersizlere ilave olarak plates oldukça yaygınlaşmış ve çok rağbet görmeye başlamıştır. Birçok özel merkezde plates eğitimi hamile kadınlar için özellikle verilmektedir. Özel merkezlerin yanı sıra bazı devlet hastanelerinde de hamile kadınlar için plates eğitimi verilmeye başlanmıştır.

Pilates hamile olan ya da olmayan kadınların yapabileceği egzersiz hareketlerin bütünüdür. Plates hareketlerinde farklı boyutlardaki sopalar, toplar ve hafif ağırlıklar kullanılmaktadır. Ancak pilates uzman kişiler denetiminde yapılması gereken bir spordur. Aksi halde ciddi sağlık sorunlarına ve sakatlıklara neden olabilir. Hamile kadınların pilates yapmadan önce mutlaka doktorlarına danışmaları gerekir. Doktor uygun gördüğü takdirde pilatese başlanmalıdır. Pilates gebeliğin her döneminde yapılması uygundur. Ancak gebelik ilerledikçe hareketlerde farklılıklar yapılmalıdır.

Gebelikte pilatese ne zaman başlanmalıdır?

Gebelik döneminde doktor hiçbir sakınca görmediği takdirde pilatese 12. Ve 16. Haftalar arasında başlanabilir. Haftada 2 – 3 gün doğum gerçekleşene kadar pilates uygulanabilir. Pilates yaparak hamilelik dönemi daha mutlu ve konforlu bir hal alabilir.

Pilatesin anne adaylarına faydaları

· Doğum daha kolay ve daha rahat gerçekleşebilir

· Doğum anında oluşabilecek yırtıklar azalabilir

· Doğumdan sonra uterus daha çabuk toparlanır

· Gebelikte ve gebeliğin ardından idrar kaçırma problemleri yaşanmaz

· Gebelik sürecinde oluşan hazımsızlık ve ödem tarzı sorunlar azalır

· Yapılan egzersizden dolayı rahatlamış vücut ile gebelik döneminde daha çabuk uykuya dalış gerçekleşir

· Doğumdan sonra cinsel yaşama daha çabuk dönülebilir

· Gebelik hormonları nedeni ile güçsüzleşen göğüs kasları kuvvetlenir

· Doğum anında anne adayı nefes alış-verişini ve gevşeme hareketlerini daha rahat bir şekilde gerçekleştirir

· Hamilelik döneminde oluşan ve son derece rahatsızlık verici bel ve sırt ağrıları pilates ile hafifletilebilir.

Hamilelik döneminde pilates kimler için uygun değildir?

· Vajinal kanama sorunu yaşayanlar için

· Erken doğum riski olanlar için

· Hipertansiyon gibi ciddi sağlık problemi olan anne adayları için uygun bir egzersiz değildir.